بازگشت
1397/10/16 (( 56 نفر در حال مشاهده مطلب ))
test


نویسنده: مارتین مارتینز


بارسلونا مسابقه ای که همه را جادو و طلسم کرده است.


سوالی که در ذهن هر مربی است و آن اینکه چگونه مربیان کارکشته و حرفه ای کبوتران خود را برای بارسلونا آماده میسازند؟ چگونه کبوتران خود را تمرین میدهند؟ پیپا برای پیدا کردن جواب سوال شما تحقیقات خود را شروع کرده است. دو مصاحبه با بهترین های بارسلونا، هیچ رازی وجود ندارد همه چیز را از زبان آنها می شنویم.

رویای سالانه هر مربی کسب مقام اول قهرمانی بارسلونا در رده ملی و چه بسا در سطح بین المللی است.قهرمانی در یکی از معتبرترین مسابقات کلاسیک بین المللی ورزش کبوتران مسابقه که افتخاری بس بزرگ است.کبوترها در یکشنبه تحویل سبد مسابقه داده میشوند و تا زمان مسابقه همه مربیان تحت فشار و استرس زیادی میباشند.زیرا هیچ کس نمیداند که چه اتفاقی می افتد چون هر کسی که در مسابقه بارسلونا پرنده دارد شانسی برای برنده شدن نیز دارد.یکی از 25,878 کبوتری که در مسابقه شرکت میکنند برنده میشود و قهرمان آن روز میشود و بلافاصله به صاحب خود شهرتی ابدی میبخشد.

الان خیلیها فرا خوانده میشوند اما فقط تعداد معدودی انتخاب میشوند، هر چند که قهرمان احتمالی معمولا کسی میشود که شما اصلا گمان نمی کردید که او باشد.به هر حال شما کسانی را میبینید که بارسلونا را هدف خود ساخته اند.کسانی که واقعا بر روی این مسابقه تمرکز کرده اند. کسانی که با برنامه و مدیریت خوب کبوتران خود در این جهت سوق داده اند.به همین دلیل به زودی  دنیای بیرون آنها را متخصصان بارسلونا می نامند. خیلی از شماها بارها از خود سوال کرده اید که چگونه متخصصان واقعی کبوتران خود را برای این مسابقه آماده میکنند و چگونه در این جهت کار میکنند زیرا در هفته های پیش از شروع این مسابقه باید یاد بگیرید که هیچ کوهی زیاد بلند نیست و هیچ رودخانه ای هم عمیق نیست و فقط باید تلاش و مبارزه کرد و فقط باید یک هدف را دنبال کرد و آن درخشش و در صورت امکان قهرمانی در این مسابقه باشد. پیپا به بلژیک و هلند رفت تا با دو تا از متخصصین بارسلونا مصاحبه کند به امید اینکه شما به جواب خیلی از سوالات خود دست یابید و چیزهای از آنها  یاد بگیرید که شما را در مسابقات مسافت بلند و به خصوص بارسلونا کمک کند.ما جرارد وان تول از هلند و اتین مرلین از بلژیک را برای یک گپ دوستانه دعوت کردیم.

جرارد وان تول 44 ساله جوان و نجار میباشد.او قبلا مزه شیرین قهرمانی در بارسلونای 2006 را با رودیکو چشیده است.او مقام اول بین المللی بارسلونا در سال 2006 را کسب کرده است.و همچنین مقام اولی بین المللی پاو در سال 2007 با فوپی و مقام اول ملی برایو و روفیک  را در اواسط سالهای دهه نود به دست آورده است.جرارد امپراطوری خود را بر پایه شناسنامه کبوتران قدیمی استینبرگن ساخته است. زادگاه  کبوتران قدیمی جان آردن با نسل کبوتران تاپ مسافت ماراتن مانند تیو ارنست، آنتون لیگتینبرگ، لازیرموس، وان دیر ویگن، برادران هاگینز و غیره...بنا نهاده است.

اتین مرلین 50 ساله و صاحب تجارت فلز روی و سقف سازی می باشد.به پسر خود استیون که در حال حاظر این تجارت را اداره میکند کمک میکند.ما میتوانیم اتین مرلین را در حال حاظر به عنوان بزرگترین و بهترین قهرمان مسافت بلند بلژیک معرفی کنیم.مقام اول و سوم ملی کبوتر آس در مسافت بلند KBDB در سال 2008 را کسب کرده است.و همچنین مقام اول ملی مسافت بلند KBDB در سال 2009 را نیز به افتخارات خود اضافه کرده است.و مقامهای بزرگ دیگری که هر کس در خواب هم ندیده است.ما از آنها در مورد آماده سازی برای مسابقه بارسلونا و رویکرد آنها و انتظارات آنها سوالاتی پرسیده ایم.


دو مصاحبه اختصاصی با مرلین و وان تول:


پیپا: در بارسلونا 2010 چند کبوتر شرکت دادید؟

جرارد: در کل 34 کبوتر باتجربه که همه آنها در بین سالهای 2003 و 2007 متولد شدند.در اینجا کبوتران دو ساله شرکت داده نمی شوند.


اتین: در اینجا 45 کبوتر استثنایی را راهی بارسلونا کردم.و از این تعداد 20 عدد دو ساله بودند من به طور معمول هرگز این کار رو انجام نمی دهم.همه آنها نر بودند از آنجایی که در سال گذشته من در لافت خود فضای کافی برای بیوه ها نداشتم.و بیشتر آنها در مسابقه لیبورن واقعا شگفت انگیز بودند.و آنها کبوترانی نبودند که بشود به راحتی از آنها دل کند.به همین خاطر من آنها را نگه داشتم تا با ماده های یکساله سوستون جفت کنم.به طور معمول برای مسابقه Trabes هفته آینده آنها را شرکت میدادم اما در حال حاظر من کبوتر کافی برای آن مسابقه دارم.تیم کبوتران من خیلی بزرگ خواهد بود.به همین دلیل من در آخرین لحظه تصمیم گرفتم که آنها را برای مسابقه بارسلونا امتحان کنم.و این بر خلاف اصول و قواعد من است....شما میدانید که.


پیپا: چه تعداد نر و ماده در تیم بارسلونای شما وجود دارد؟

جرارد: تیم 2010 بارسلونا متشکل از 19 نر و 15  ماده هستند.

ات


ین: از این 45 کبوتری که در این مسابقه شرکت میکنند به 33 نر و 12 ماده تقسیم شده اند.

پیپا: در هلند بسیاری از مربیان در مسابقات مسافت بلند از سیستم آشیانه(طبیعی) و در بلژیک بسیاری از مربیان نرها را بر اساس سیستم بیوگی و ماده ها رو با سیستم آشیانه (طبیعی) مسابقه میدهند؟ شما چه کار میکنید؟ آیا شما سیستم آشیانه یا بیوگی را انتخاب میکنید؟

جرارد:کبوترانی که در اینجا هستند همیشه برای آشیانه مسابقه داده میشوند.این ساده ترین سیستم برای من است.و علاوه بر این سیستم طبیعی باعث بالارفتن انگیزه حفظ قلمرو میشود و این برای کسب نتایج بالا بسیار موثر است.

اتین: تیم اصلی من در واقع توسط 13 نر بر اساس سیستم بیوگی و 12 ماده بر اساس سیستم آشیانه تشکیل شده است.و پس از آن 20 نر دو ساله با سیستم آشیانه که قبلا در مورد آن صحبت کردم.

پیپا: شما به چه صورت کبوتران خود را برای بارسلونا آماده کردید؟ چه برنامه ای برای آماده سازی این کبوتران به کار بردید؟

جرارد: برای اولین مسابقات آموزشی این کبوترهای باتجربه فقط یک بار توسط من به جاده برده شدند.سپس آنها وارد چهار مسابقه متوالی به صورت دو مسابقه از 200 کیلومتر، یک مسابقه از 300 کیلومتر و یک مسابقه نیز از 460 کیلومتر شدند.

اتین: همه کبوتران وارد مسابقه  300 کیلومتر Abils در اواسط مه شدند.و بعد وارد مسابقه 442 کیلومتر  ملی بروژ 1 در اواخر مه شدند.نرها دو هفته بعد در مسابقه 483 کیلومتر شاتور شرکت کردند.به ماده ها بعد از مسابقه بروژ آشیانه داده شد. 

پیپا: چه موقع آخرین مسابقه رقابتی آماده سازی برای بارسلونا انجام میشود؟

جرارد: آخرین مسابقه آماده سازی برای کبوتران من مسابقه Durdan به مسافت 460 کیلومتر در 29 مه بود.

اتین:آخرین مسابقه برای نرها مسابقه استانی شاتور در 5 ژوئن و برای ماده ها مسابقه Ablis  در 13 ژوئن بود.

پیپا: آیا کبوتران توسط خود شما آموزش داده میشوند یا آنها را در مسابقات کوتاه بین آخرین مسابقه تا تحویل به مسابقه بارسلونا شرکت میدهید؟

جرارد: بعد از این آخرین مسابقه Durdan در 29 مه کبوتران دوباره وارد مسابقه آموزشی نمی شوند.من در واقع خودم کبوترها را سه بار از مسافت 100 کیلومتر آموزش میدهم.تمام کبوترها نرها و ماده ها وارد این سه مسابقه آموزشی میشوند و بعد از آخرین مسابقه آموزشی Durdan کبوترها وارد مسابقه بارسلونا شدند.


اتین: به علت کمبود وقت من نمیتوانم این کار را انجام دهم.زیرا در مسابقات دیگر نیز شرکت میکنم و برای آماده سازی کبوتران یکساله و جوانه نیز باید توجه کنم.به همین علت کبوتران آشیانه را فقط یک ساعت دور خانه تمرین میدهم و حتی آنها را برای مسافتهای کوتاه نمیبرم.و بیوه ها مطمئنا به مسابقات کوتاه نمی روند.

پیپا: جرارد آیا شما مسابقات تمرینی اضافه را لازم میدانید یا نه؟ و چرا؟

جرارد: در سیستم من آخرین مسابقات آموزشی بسیار مهم هستند، به خصوص در حفظ کبوتر در شرایط ایده آل خود بسیار حائز اهمیت است. در آخرین مسابقه آموزشی 100 کیلومتر ما کبوترها را برای یک بار آزاد کردیم.کبوترها مجددا به خوبی در خانه آموزش داده میشوند.نرها و ماده ها در اینجا با هم تمرین داده میشوند.کبوترهای که آشیانه دارند از آشیانه بیرون آورده شده و به زور تمرین داده میشوند.

اتین: باید اعتراف کنم که میتوانم کاملا در فلسفه افرادی که این کار را انجام میدهند با آنها همدل باشم.مطمئنا این روشهای تمرینی اجباری بسیار مفید است و کبوتران را در شرایط ایده آل و رو فرم قرار میدهد.همانجور که جرارد گفت مسابقات تمرینی کوتاه بسیار موثر است.اما من وقت کافی ندارم.

پیپا: نظراتی که در این مورد بیان شده است تقریبا تقسیم شده است....تحویل کبوتران آشیانه با داشتن جوجه های کوچک یا جوجه های که تازه سر از تخم در آورده اند...شما فکر میکنید بهترین موقعیت آشیانه برای تحویل کبوتران برای مسابقه بارسلونا به چه صورت است؟ تجربه شما چه می باشد؟

جرارد: من به بهترین موقعیت لانه اعتقادی ندارم.اینجا همه کبوترها با موقعیت های متفاوتی لانه بندی شده اند.در اینجا نرها و ماده های هستند که 10 تا 14 روز بر روی تخمها خوابیده اند و نرها و ماده های وجود دارند که جوجه های بزرگ و کوچک دارند.همه چیز خیلی متفاوت است.من هم هیچ کاری برای ایجاد انگیزش اضافی انجام نمی دهم.من در گذشته با موفقیتهای مختلفی همه اینها را امتحان کرده ام.من واقعا معتقدم که مهمترین چیز غریزه طبیعی حفظ قلمرو در کبوترها است که باعث میشود آنها خود را با محیط لانه سازگار سازند.و برای حفظ قلمرو خود همه کار بکنند.


اتین: ماده های لانه را به صورتی جفت میکنند که در زمان تحویل به سبد مسابقه جوجه های کوچک داشته باشند. اما شما نمی توانید طبیعت را مجبور کنید....یک کبوتر زودتر از دیگری تخم میگذارد..من قبلا با جا به جایی تخمها در زیر کبوترها بسیار درگیر بودم.اما الان اهمیت نمی دهم و می گذارم که طبیعت کار خودش را


بکند.تخمهای بعضی از ماده ها در روزهای آخر تبدیل به جوجه شدن هستند...بعضی از ماده ها جوجه های 3 یا 4 روزه دارند...چند تا از ماده ها حتی جوجه های 8 روزه دارند.تجربه به من آموخته است که این زیاد مهم نیست.ماده ها فقط چند روز بعد از برگشت از مسابقه بارسلونا وقت دارند که استراحت کنند و قبل از آن دوباره با هم جفت میشوند تا برای مسابقه پرپنیان جوجه کوچک داشته باشند.برای دو فصل گذشته من به آنها اجازه میدهم تا بیشتر استراحت کنند و فقط زمانی آنها را دوباره جفت میکنم که به خوبی ریکاوری کرده باشند.سپس موقعیت آشیانه آنها به صورتی است که قبل از مسابقه پرپنیان آنها جوجه های 10 تا 16 روز داشته باشند...بنابراین بارسلونا با جوجه های کوچک و پرپنیان با همان جوجه های بارسلونا که الان دو هفته شده اند.پس میبیند که هر چیزی ممکن است و موقعیت لانه از اهمیت زیادی برخوردار نیست.در نتیجه من با نظریه جرارد در مورد انگیزه حفظ قلمرو موافق هستم زیرا به کبوتر این انگیزه را میدهد تا زودتر به خانه خود بازگردد و این خیلی مهم است.


پیپا: اتین،شما کبوتران بیوه را نیز تحویل مسابقه میدهید...آیا آنها در روز یکشنبه ماده های خود را میبینند، یا اینکه موقعی که از مسابقات قبلی برمی گردند به آنها فرصت دیدار را میدهید...یا 

اصلا ماده ها را به آنها نشان نمیدهید؟


جرارد: قبلا به شما گفتم من فقط به سیستم آشیانه(طبیعی) مسابقه میدهم.پس نمیتوانم به شما جوابی بدهم.ولی خیلی کنجکاوم تا راه حل اتین را در این مورد بشنوم. من سرا پا به گوشم!

اتین: هوووو..به راستی خیلی ساده است. آنها ماده های خود را در شنبه خواهند دید،مانند کبوترانی که از مسابقات آرژنتون و اورنج به خانه برمی گردند.سپس غروب آنها را جدا میکنیم.در صبح یکشنبه به آنها فرصت گرفتن آبتنی را میدهیم...و قبل از تحویل به سبد مسابقه آنها را مجبور میکنیم به سبد بزرگتری بروند،مثل همیشه که این کار رو انجام میدهیم...سپس آنها را در محفظه های جداگانه در سبدهای کوچکتر به ترتیب نامگذاری قرار میدهیم.

پیپا: روال تغذیه ای شما برای مسابقه بارسلونا چگونه است...آیا کبوتران باید با شکم سیر تحویل سبد مسابقه داده شوند...یا فکر میکنید بهتر است که بقیه غذای لازم را از سبد مسابقه دریافت کنند پس آنها را به اندازه 3/4 تغذیه میکنید تا بتوانند در سبد مسابقه هم غذا بخورند؟ چطور به این موضوع پرداخته اید؟

جرارد: کبوتران من همیشه با شکم سیر تحویل سبد مسابقه داده میشوند.زیرا کبوترها همیشه به اندازه کافی در اینجا غذا میخورند‌. من در اینجا به آنها سه مخلوط عالی از برندهای معتبر مانند 1/3 مخلوط کوپمن همه چیز در یک، 1/3 مخلوط پرورش و 1/3 مخلوط Zoontjes میدهم.با شروع سه هفته قبل از مسابقه مخلوط را سنگین و سنگینتر میکنم.و از مخلوط  Zoontjes کم میکنم و یک هفته مانده به مسابقه دیگه مخلوطی از Zoontjes باقی نمانده است و در واقع به آنها 1/3 قسمت بیشتر چربی داده میشود مانند مخلوط Brilwant و Tovo و دانه های چرب داده میشود. ( مترجم: در تمام مقالات خارجی که بنده مطالعه کردم همه مربیان اروپا از مخلوط های برند های  معروف استفاده میکنند و متاسفانه در ایران به این محصولات دسترسی نداریم.)

اتین: در اینجا همان مخلوطی را استفاده میکنیم که برای مسابقات مسافت بلند دیگر استفاده میشود.اما آنها به طور کامل سیر نمی شوند زیرا آنها حداقل تا پنج روز در سبد ذرت دریافت خواهند کرد.من سعی میکنم قبل از اینکه تحویل سبد مسابقه شوند سریع غذای خود را بخورند.کبوتران من نیمی از رژیم غذایی عالی و نیمی از مخلوط مخصوص کبوترهای بیوه به اضافه مخلوط IC Plus از شرکت ورسیل را دریافت میکنند.در طی چند روز گذشته بخشی از رژیم غذایی تا حدودی کاهش می یابد و به جای آن انرژی پلاس و بادام زمینی کوچک استفاده میکنند.اما قطعا یک وعده غذایی کامل مانند بقیه که در روزهای آخر استفاده میکنند نمی باشد....زیرا باید همیشه آنها را در حال خوردن نگه داشت.


پیپا: آیا یک برنامه پزشکی خاصی است تا برای آماده سازی کبوترها قبل از تحویل به سبد مسابقه  دنبال شود؟به عبارت دیگر،آیا  کبوترها پاک تحویل سبد مسابقه داده میشوند؟یا داروی خاصی به آنها قبل از تحویل به سبد مسابقه داده میشود( مانند قرصی برای جلوگیری از بیماری تریکو یا کوکسیدوز در سبد) آیا برخی از ویتامینها و مکمل های غذایی در روز یا هفته قبل از تحویل به سبد مسابقه به آنها داده میشود؟


جرارد: من در مورد راهنمایی های پزشکی خیلی کوتاه عرض کنم که در سه سال گذشته کبوترهای من کوچکترین درمانی نداشته اند.من میخواهم کبوتران خود را تا جایی که امکان دارد قوی نگه دارم.و آنها را با چیزهای که در طبیعت وجود دارد سازگار سازم تا از سیستم ایمنی طبیعی خود استفاده کنند‌.برای حمایت بیشتر من از ویتامینها و مواد معدنی اضافی و سنگریزه تازه نیز استفاده میکنم.کبوترهای من هر ماه توسط دکتر


مارین از بلژیک کنترل میشوند. اگر او چیز مهمی پیدا کند که واقعا به درمان نیاز داشته باشد آن را انجام خواهم داد.اما خوشبختانه در چند سال گذشته او چیزی را که نیاز به درمان داشته باشد پیدا نکرده است.برای بقیه، همه کبوترها واکسن نیوکاسل اجباری سالانه را دریافت خواهند کرد. 


اتین: برای آماده سازی مسابقات مهم ملی باید از همه خطرات جلوگیری کرد.کبوتران من توسط دامپزشک بررسی میشوند و دستورات او پیروی میشود.به نظر من پاک بودن دستگاه تنفس و سر پرنده خیلی مهم است.به همین خاطر است که دو هفته قبل از تحویل به سبد مسابقه به مدت چهار یا پنج روز به آنها Soldox میدهند.و دو روز قبل از تحویل به سبد مسابقه به آنها فقط Dextortonic (مکمل انرژی محصول شرکت ورسیل لاگا ) در آب میدهند....همچنین هنگام بازگشت به لانه نیز دریافت میکنند.


پیپا: آنها وعده داده اند که بارسلونای گرمسیر و استوایی در پیش خواهید داشت...شما در مورد شرایط حمل و نقل و تاثیر آن بر کبوترها و مسیر مسابقه چه فکری میکنید؟

جرارد: من خیلی خوشحالم که در چنین شرایطی کبوترهای من در سبدهای بزرگتری که سازمان زلو سالها پیش تدارک دیده حمل میشوند.این سبدها نه تنها بالاتر و بزرگتر از سبدهای آلومینیومی که در مسابقات N.P.O استفاده میشدند هستند بلکه کبوترهای کمتری در آن جا میگیرند.و سبدهای آلومینیومی به زودی در این هوا خیلی گرم میشدند.بنابراین من در مورد حمل و نقل زیاد نگران نیستم.با این حال فکر میکنم وقتی هوا بسیار گرم است (30 درجه سانتیگراد) کبوتران باتجربه نیز احتمالا اول استراحت میکنند.شاید ما شرایط سختی مانند مسابقه بین الملی داکس در سال 2006 داشته باشیم.باد مخالف و جهت باد نیز در مسابقه تاثیر گذار است.در کل، به نظر میرسد که این یک مسابقه ماراتن خیلی خوبی است.

اتین: به طوری که جرارد میگوید، بارسلونا کاملا گرمسیری است.و به احتمال زیاد بارسلونای خیلی سخت و دشواری برای دومین سال متوالی است.به نظر میرسد که اگر باد از جنوب بوزد یک مزیت واقعی است که کبوترها میتوانند از بازگشت به خانه لذت ببرند.به علاوه ممکن است  رگبارهای شدید باران هر از گاهی در مسیر آنها باشد با این حال من نگران چیزی نیستم از آنجایی که مراقبت از کاروان بارسلونا بر عهده گای لیبوت است و سالیان است که این شخص کارنامه درخشانی در این زمینه دارد و به خوبی از کبوتران نگهداری میکند.و از هر شخصی در این مورد تجربه بیشتری دارد و از این بابت هیچ نگرانی ندارم.و بعد از رهاسازی پرندگان تنها چیزی که مهم است این میباشد که کبوتران هر چه سریعتر به آشیانه برگردند و باد مخالف و گرما و طوفان و باران نباید مانعی برای آنها محسوب  شود.ببینیم چه پیش می آید من از آنها در مرکز تحویل پرنده ها KBDB خواستم که اگر دما بیش از 25 درجه سانتیگراد است لطف کنند در هر سبدی 14 پرنده قرار دهند که از طرف آنها به علت هزینه گزاف استقبال نشد.من خیلی ناراحت شدم چون اینجوری به نفع پرندگان و پیشرفت این رشته بود که متاسفانه اهمیت ندادند.


پیپا: انتظارات شما چه هستند....و نتایج حاصل کار شما در لافت و همچنین در این مسابقه و مسابقات دیگر چگونه است؟


جرارد: انتظارات در حال حاظر بسیار بالا است،زیرا احساس میکنم کبوتران برا بارسلونا آمادگی خوبی دارند و در نتیجه عملکرد خوبی خواهند داشت.علاوه بر این اولین امتحان بین المللی آنها در مسابقات بین الملل پاو خوب بود چون مقام 27 و 80 ملی پاو را کسب کردند.


اتین:به نظرم نباید تبلیغات نتایج مسابقات خودم را بکنم.شما بهتر از من نتایج من را میدانید.مسابقات برایو عالی بودند.اگر چه شما خوب میدانید که من بیشتر مسابقات سبکی را انجام میدهم.اما مسابقه برایو در واقع شرایط راحتی نداشتند و آنها باید برای موفقیت تلاش زیادی میکردند.اما خوشبختانه کبوترها فوق العاده سالم هستند و از شرایط جسمی خوبی برخوردارند.و الان تنها چیزی که مهم است این میباشد که صبر کنیم ببینیم چه پیش می آید. 25 عدد از کبوترانی که برای مسابقه بارسلونا جدا کرده ام اولین بار است که وارد این مسابقه میشوند و همانطور که قبلا گفته شد 20 عدد دو ساله نیز در لحظه آخر به آنها اضافه شد.و میدانم که ممکن است که یک تصویر تحریف شده از نتیجه من را نشان دهند اما این یک ریسک است که من آماده ام که انجامش دهم.کسی چه میداند شاید بعضی از تازه واردها ممکن است من را به طور خوشایندی سورپرایز کنند.


امیدوارم اینجوری شود در غیر اینصورت مشارکت آنها در بارسلونا بیفایده است.


پیپا: آیا در لیست کبوتران شما کبوتران باتجربه ای وجود دارند که در مسابقات قبلی بارسلونا افتخار آفرینی کرده باشند و شما از آنها انتظار بالایی داشته باشید؟


جرارد:در تیم فعلی بارسلونا تنها چند کبوتر با 2 یا 3 جایزه در مسابقات بارسلونای قبلی وجود دارند.کبوترهای مختلف در حال حاظر جایزه اول بارسلونا را به دست آورده اند.کبوتران سال 2007 الان می


خواهند خود را در بارسلونا ثابت کنند.اکثریت کبوتران در این تیم خود را در مسابقات ماراتن دیگر مانند سنت وینسنت و پرپینیان و داکس و غیره به خوبی ثابت کرده اند.اما بارسلونا مسابقه خاصی است که هر کبوتری برای آن مناسب نمی باشد‌.


3 کبوتر انتخاب شده اول من برا مسابقه بارسلونا ماده هستند:

1. اولین نامزد من یکی با تجربه ترین کبوترانی است که به بارسلونا میرود.او Dauwtrap اولین ماده من است که مقام اول استانی لیموژ با یک ساعت و نیم اختلاف به دست آورد.او همچنین مقام 34 ملی پاو و مقام 101 ملی پرپنیان و همچنین مقام 161 بارسلونا رو در کارنامه خود دارد.او نوه دختری دونکر برایو و توین است.

2.دختر یکی از استوکهای ماده من پرپنیان 27 است که این قبلا 3 مقام در بارسلونا کسب کرده است.او همچنین خواهر ناتنی تاپ ترین کبوتران من به نامهای ناچتویلندر و میس لی است.

3.سومین نامزد من خواهر ناتنی Dauwtrap است.

اینها کبوترانی هستند که من بیشترین امید و اطمینان بهشون دارم.با این حال دوست دارم یک بار دیگر با یک کبوتر دیگر سورپرایز شوم.رودیکو مقام اول بارسلونا را در سال 2006 برای من کسب کرد در صورتی که در لیست 3 کبوتر نامزد من نبود.

ایتین: من فقط با تجربه ترین مسابقه دهنده های بارسلونا را در سبد خود دارم.اما البته هیچ تضمینی وجود ندارد.اما امید خوبی دارم.

1. اولین نامزد من برا این مسابقات بارسلونا 240 است که یک نر میباشد که برای ششمین بار است در بارسلونا مسابقه میدهد.او قبلا 2 بار مقام تاپ و 100 ملی و چهار بار مقام 10 ملی را کسب کرده است. 

2. دومین کاندید من ماده 19 است که برای چهارمین بار است که به بارسلونا میرود.

3.سومین کاندید من پسر اولین نامزد من است.اما بقیه هشتمین کاندید  من یک نر از سال 2002 میباشد که هفتمین بار است در بارسلونا مسابقه میدهد و خواهر لوکا که او نیز چهارمین بار است و همچنین 449/04 است که او نیز برای پنجمین بار است به بارسلونا میرود.از آنجایی که میبینید من تمام با تجربه ها رو داخل سبد می گذارم اما هیچ تضمینی برا موفقیت وجود ندارد. با این حال امیدوارم.

پیپا: چگونه این کبوتران ماههای زمستان را میگذرانند؟ به هر حال آیا از آنها برای فصل جوجه کشی میکنید؟یا فقط روی تخم هستند، و چه موقع برای این کار جفت میشوند؟

جرارد: بعد از مسابقات کبوتران من تا اواخر اکتبر با هم هستند.بعد از آن از هم جدا میشوند با توجه به آب و هوا در بهار تصمیم گیری میشود تا آنها با هم جفت شوند.در این سال کبوتران تا آغاز ماه آوریل با هم نبودند چرا که زمستان گذشته بسیار طولانی بود سپس کبوتران فقط یک جوجه را بزرگ میکنند.

ایتین: تمام نرهای که در تیم بارسلونا هستند در تاریخ 2 فوریه جفت میشوند و به آنها اجازه داده میشود تا جوجه های خود را بزرگ کنند.آنها سپس مستقیما به قیمت بیوه ها میروند. و این باعث میشود که رو فرم باقی بمانند.از طرف دیگر ماده ها قبل از فصل جوجه کشی نمی شوند.آنها با ماده های جوانتر نگهداری میشوند، جمعا 80 ماده در لافتی که فقط برا 50 ماده فضا میباشد.وقتی که آنها به هم فشرده باشند و جای تنگی داشته باشند بعضیها فقط روی زمین ایستاده اند....سپس آنها نمیتوانند به راحتی با هم جفت شوند.به این صورت آنها برای پیش از مسابقات آماده میشوند.بعد از مسابقه بروژ 1 آنها در لافتی که برای آنها در نظر گرفته شده است جفت میشوند و در جایی که مناسب است برا موقعیت آشیانه آماده میشوند.


پیپا: چرا شما مسابقات مسافت بلند و بارسلونا رو ترجیح میدهید؟

جرارد: ترجیح دادن مسافت بلند و به ویژه بارسلونا ناشی از این واقعیت است که من در ورزش های دیگر نیز ورزش های استقامتی مانند دو ماراتن و تور دو فرانس را ترجیح میدهم و آنها را تماشا میکنم.همچنین من نمیتوانم تمام وقت و انرژی خود را تمام هفته برای مراقبت از کبوترانی بگذارم که در مسابقاتی شرکت کنند که در بعضی مواقع در ۵ یا ۱۰ دقیقه تمام میشوند.و یک مزیت دیگر این است که از طریق تخصصی که برای مسافت فوق بلند داریم فصل مسابقات برای من کوتاه تر میشود و به من فرصت بیشتری میدهد تا با خانواده ام باشم.

ایتین: در سال های اول پس از راه اندازی مجدد  در سال 2000 من بهترین کبوتران را برای بارسلونا حفظ کردم.خوشبختانه من دیگر این کار را نمیکنم چرا تمام تخم مرغها را داخل یک سبد بگذارم.اگر به هر دلیلی این مسابقه با شکست روبرو شود...


بعد فصل مسابقات شما تمام میشود.به همین دلیل من تیمها را تقسیم کردم به طوری که در تقویم مسابقات ملی مسافت بلند همیشه یک تیم آماده دارم تا خودم را در مقابل بهترین ها محک بزنم و از کبوتران خود در تمام طول سال لذت ببریم.هر چند که من همیشه به بارسلونا علاقمند هستم و بهترین مسابقه سال برای من خواهد بود.


پیپا: آیا شما مایل هستید که در آینده نزدیک در چهارچوب ورزش کبوتر قرار بگیرید؟

جرارد: البته که من دوست دارم بار دیگر قهرمان ب


ین المللی‌بارسلونا باشم.هر چند که میدانم احتمال اتفاق افتادن آن کم میباشد.من میخواهم از این فرصت استفاده کنم و به قهرمان بارسلونای 2010 تبریک بگویم.تا جایی که من میدونم این چشمگیرترین و صادقانه ترین مسابقه بین المللی است و بهترین مسابقه ماراتن برای برنده شدن است.علاوه بر این پیروزی در بارسلونا بین المللی تمام درهای بسته رو به روی شما می گشاید.من همچنین امیدوارم که مرکز Cureghem به عنوان برگزار کننده این مسابقه همیشه وظیفه رهاسازی را به بهترین نحو انجام دهند‌ چون به طور معمول هیچ کبوتری نمی تواند به شب به خانه برسد.و همچنین امیدوارم که تمام برگزار کنندگان مسابقات ملی و بین المللی این رشته ورزشی را برای همه مردم قابل دسترس قرار دهند  که همگی از عهده پرداخت هزینه مسابقات بر بیایند.من همچنین امیدوارم که همه برگزارکنندگان تلاش کنند تا مسابقات بین المللی ممکن را به گونه ای صادقانه برگزار کنند که در آن سیاست رهاسازی،حمل و نقل،و کنترل برای همه به صورت یکسان برگزار شود.و همه فرصتها برابر باشد.

اتیتن: من نمیتوانم صادق باشم، اگر نگویم که من همیشه در خلوت رویای قهرمانی بین المللی بارسلونا رو دارم.و همچنین قهرمانی در مسابقات کلاسیک دیگر مانند پرپنیان نیز مرا خوشحال و راضی میکند.دو سال پیش من با ستار لایت نزدیک بود مقام اول بین المللی Trabes را کسب کنم و فقط 25 ثانیه عقب بودم.و بعدا او یک و نیم دقیقه رو سر اشتباه احمقانه ما تلف کرد.من 10 بار در تاپ ترین مسابقات ملی بوده ام و امیدوارم که یک بار دیگر نیز این اتفاق بیافتد.اما مطمئنا من را بیدار نگه نمی دارد! ورزش کبوتر همچنان یک ورزش، سرگرمی دلپذیر و خوب است.ورزشی است که همیشه استقبال میشود و با عشق پذیرفته میشود و هیچ اجباری در کار نیست.و جایی که امکان دسترسی به ورزش کبوتر  مورد توجه است من فقط میتوانم با جرارد موافق باشم.در آینده ما تعداد کمتری شرکت کننده خواهیم داشت....این مسئله خیلی مهم است که این ورزش را مقرون به صرفه نگه داریم در غیر اینصورت این ورزش سریعتر به سرازیری و انحطاط کشیده خواهد شد.


پیپا: آیا شما راهنمایی بیشتری برای دیگر مربیان کبوتر مسابقه دارید؟


جرارد: بهترین نصیحت من این است《سخت نگیرید》 در مورد من مراقبت بر اساس یک سیستم نسبتا ساده است.و من معتقدم که در نتیجه شما نمی توانید اشتباهات زیادی انجام دهید.سعی کنید مراقبت از کبوتران را به سیستم طبیعت آنها نزدیک کنید.آن را در کیفیت عالی کبوتران خود با مقاومت طبیعی قوی جستجو کنید. یک معلم قدیمی یک بار به من نژاد/روال کار/جیره غذایی را آموزش داد.

ایتین: هیچ چیز اشتباه نیست.....من واقعا موافقم! چیزیکه من میخواهم اضافه کنم...در ورزش کبوتران مسابقه به خواب غفلت نروید.اگر چیزی به خوبی پیش نمیرود سعی کنید آن را درست کنید....و متخصصان کافی و اساتید حرفه ای وجود دارند که بتوانند شما را کمک کنند.هر کسی در بعضی مواقع عقب می افتد...و بهترین کبوتر خود را گم میکند...اما در اینجا دوباره به خواب غفلت نروید....در نهایت این فقط یک کبوتر است.تا زمانی که خودتان و خانواده تان سالم هستند، این  بسیار مهم است....و پس از آن شما قادر خواهید بود در آینده بر ناکامی ها غلبه کنید. عشق

در پایان:

آقایان از پیشنهادات و همکاری شما در این مصاحبه دو جانبه تشکر میکنیم.امیدوارم که مردم چیزی یاد بگیرند که مطمئن هستم این چنین خواهد بود.و برای تمام مربیان عزیز آرزوی موفقیت داریم





مقالات مرتبط

نویسنده: مارتین مارتینزبارسلونا مسابقه ای که همه را جادو و طلسم کرده است.سوالی که در ذهن هر مربی است و آن اینکه چگونه مربیان کارکشته و حرفه ای کبوتران خود را برای بارسلونا آماده میسازند؟ چگونه کبوترا...
نظرات درباره این مطلب
محمدازاصفهان یکشنبه 21 دی 1399 23:30:30
بسیار عالی تجربه را هرچی هم بدست بیاریم باز هم کمه ممنوع
استاد غلام ازشهر اهوا ز شقل مکانیک یکشنبه 16 آذر 1399 20:13:56
سلام خسته نباشید ببینید کبوتری که درگرمای۶۰درجه اهواز پرمیزند کبوتر اهوازی نامیده مشود من عاشق پلاکی اهوا ز هستم چون متولد این دیار است
محمد جعفر بهادر جمعه 23 خرداد 1399 18:47:27
درود اقا بسیار بسیار عالی بود واقعا تجربه چیزه خوبیه من خیلی از شما ممنونم استفاده کردیم واقعا سپاس بیکران
حمید پنج شنبه 10 مرداد 1398 16:38:25
بسیار آموزنده...سپاس

آمارگیر وبلاگ